IMPLEMENTASI SUPERIOR CUSTOMER VALUE DALAM PERSAINGAN OBYEK WISATA
DOI:
https://doi.org/10.29303/distribusi.v8i2.121Keywords:
Superior Customer Value, Tourism Object CompetitionAbstract
The purpose of this study is to fill the research gap with the hope of contributing to the development of consumer behavior models that are part of Consumer Behavior lectures in the field of Marketing Management studies.The research method used is descriptive method with a sample survey approach in some populations. This Study population was tourists who had visited one of the natural attractions (Botanic Garden and Pancingan Market). There are 50 people in each location determined accidentally. The analytical approach used is model of the Consumer Matrix. The conclusions that can be drawn are; (a) Pancingan Market is in the East with low price perception (cheap) and high PUV (perceived use value), (b) Botanic Garden is in the West path with higher price perception (expensive) and PUV perception or perceived use value low, (c) Position of the Pancingan Market seen from the perception of price and perceived value of use to have a better position compared to the Botanic Garden, (d) All service elements in the Pancingan Market and Botanic Garden still do not provide good performance and need attention serious developing.
Downloads
References
Hansen, Knud, Peter W. Heermann, Wolfgang Kartte, Hans-W. Micklitz, Wolfgang Pfletschinger, Franz Jurgen Sacker, Herbert Sauter, 2002, Undang-undang Larangan Praktek Monopoli dan Persaingan Usaha Tidak Sehat; PT. Katalis; Jakarta
Kotler, Philip, 2010, Manajemen Pemasaran, Jilid 1, Terjemahan, PT Indeks Kelompok Gramedia, Jakarta
Mahdi Kalbu, 2007, Analisis strategi Kompetetitf Operator CDMA Esia dengan Model matriks Konsumen, Jakarta
Mardiharto Tjokrowasito, 2008, Kebijakan Persaingan pada Industri Jasa Penerbangan Dilihat Dari Perspektif Perlindungan Konsumen Direktorat Hukum dan Hak Asasi Manusia, Bappenas, Jakarta
Rahman, dkk , 2011, Penciptaan superior customer value dalam persaingan merek
kartu telpon seluler di kota Mataram
Thomas Nugroho, 2005, Analisis matriks konsumen untuk menciptakan Competitive advantage bagi J.W. Marriott Hotel Surabaya, Universitas Petra, Surabaya
Tony Sitinjak, Darmadi Durianto, Sugiarto, dan Holy Icun Yunarto, 2004, Model Matriks Konsumen Untuk Menciptakan Superior Customer Value, Gramedia, Jakarta
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Rusdan, Sulhaini, Rahman Dayani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang naskahnya diterbitkan menyetujui ketentuan sebagai berikut:
- Hak publikasi atas semua materi naskah jurnal yang diterbitkan/dipublikasikan dalam situs Jurnal DISTRIBUSI ini dipegang oleh dewan redaksi dengan sepengetahuan penulis (hak moral tetap milik penulis naskah).
- Ketentuan legal formal untuk akses artikel digital jurnal elektronik ini tunduk pada ketentuan lisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA), yang berarti Jurnal DISTRIBUSI berhak menyimpan, mengalih media/format-kan, mengelola dalam bentuk pangkalan data (database), merawat, dan mempublikasikan artikel tanpa meminta izin dari Penulis selama tetap mencantumkan nama Penulis sebagai pemilik Hak Cipta.
- Naskah yang diterbitkan/dipublikasikan secara cetak dan elektronik bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Selain tujuan tersebut, dewan redaksi tidak bertanggung jawab atas pelanggaran terhadap hukum hak cipta.